Březen 2018

První jarní měsíc jsme nepřivítali zrovna ve zdraví. Chřipkové epidemie jsme se celkem vyhnuli, nemoci nás začaly pronásledovat, až když se chřipka dala na ústup. Proto se nás ve školce potkávalo docela málo. Aspoň že se díky tomu mohly nové děti lépe zorientovat  seznámit se s námi postupně. Celý měsíc jsme se věnovali několika tématům: Učili jsme se poznávat a pojmenovat geometrické tvary. To byste neřekli, kolik se jich dá najít i ve třídě nebo jak se dají použít při kresbě různých, úplně obyčejných věcí. Taky jsme si povídali o běhu ročních období, o tom, jak se mění příroda, co můžeme a nemůžeme dělat v létě nebo naopak v zimě. Zkusili jsme tyto proměny ztvárnit i na obrázcích stromečků a musím říct, že se nám to hodně povedlo. A samozřejmě jsme se připravovali na Velikonoce. Povídali jsme si o nich, učili se, co k Velikonocům patří a co všechno udělat, aby nás pondělí moc nezaskočilo. Takže jsme si domů odnášeli i překrásná barevná vajíčka. U klavíru jsme se učili novou písničku: Pět minut v Africe. […]

Co náš čeká – březen

Březen – Jaro je tu!  Cíle na měsíc březen: dítě si uvědomí své silné a slabé stránky dítě umí popsat, co ho baví a co ho nudí dítě si uvědomuje proměny počasí, umí ho popsat a přiřadit k ročním obdobím dítě se seznámí se základními geometrickými tvary a tvary písmen dítě si osvojí práci s knihou dítě se naučí, že všechno má svůj čas – v přírodě i mezi lidmi

Únor 2018

Tak, a je to za námi! Myslím ten karneval, na který jsme se tak moc těšili. Ale v únoru samozřejmě nešlo jen o něj, zvládli jsme i spoustu dalších věcí. Zaměřili jsme se mimo jiné na pohádky. A to vám bylo něco! Teď už přesně víme, do které z pohádek patří mluvící vlk, sedm trpaslíků a nebo princezna, co se píchla o trn a pak na dlouho usnula. Dokonce jsme si zahráli pohádku O perníkové chaloupce, a že nám to šlo! Namalovali a vytvořili jsme bezva pohádkové hrady a taky teď skvěle umíme básničku o princezně, co na bále poztrácela korále.  Na jedničku umíme i písničku o pirátek a těšíme se, až vám ji na besídce zazpíváme a možná i zahrajeme na hudební nástroje. Ale nevěnovali jsme se jen pohádkám. Docela dobře jsme se naučili orientovat v prostoru – víme, co znamenají slovíčka „vedle“, „pod“, „nad“, „za“… a taky se perfektně vyznáme v popisu oblečení. Dokážeme říct, co máme na sobě nebo jak vypadá někdo jiný – třeba náš kamarád. A ještě něco: Víme a umíme zhodnotit, […]

Co nás čeká – únor

Únor – Karnevalové šílenství   Cíle na měsíc únor: dítě se naučí hodnotit (různá hlediska: morální, estetické…) dítě se naučí popsat samo sebe – především vzhled, oblečení dítě se naučí orientovat v prostoru – první, poslední, nahoru, dolů, uprostřed… dítě se seznámí s pohádkami a jejich hrdiny   Kdo jsem a kde žiji Cizí svět Poznávám a učím se Jak a co konám Jaký jsem Co je krásné, co je ošklivé Prostorová orientace Zlí a dobří hrdinové pohádek