Nejzákladnějším prostředkem pro rozvoj předškolních dětí je hra. Z této zásady vycházíme a snažíme se jí podřídit také denní režim ve školce. Řízenou činnost – tedy dobu určenou pro předávání vědomostí a získávání dovedností – se snažíme přirozeně integrovat do volné hry, kterou si děti volí podle své libosti. Po příchodu do školky má tudíž dítě na výběr z mnoha možností – může si vybrat jakoukoli hračku, může si jít kreslit, případně tvořit něco složitějšího za dopomoci paní učitelky, může si prohlížet knihy… Učitelka ho nechá volit podle jeho vlastního zájmu, ale citlivě a nenápadně se snaží jeho hru rozvíjet, z volné hry se tak rázem stává řízená činnost směřující ke konkrétnímu cíli.
Centrálním místem pro řízenou činnost je ale komunitní ranní kruh v 8:30. Tady se s dětmi přivítáme, pojmenujeme si den, povíme si o počasí a zaměříme se na vzdělávací cíl stanovený v ŠVP. Obvykle se ale nejedná o klasickou výuku – poznatky se dětem snažíme předat zábavnou prožitkovou formou, a tak sem patří různé pokusy, soutěže a hádanky. Nezapomínáme ani na využití moderních technologií, a tak se vzdělávají i prostřednictvím tabletu nebo 3Panelu.
Po ranním kruhu se děti mohou věnovat výtvarné činnosti, nevěnovali-li se jí už ráno po příchodu do školky. Je prostor k tanci, společné hře, zpěvu, cvičení. Nabídka je velmi pestrá a děti mají z čeho vybírat. Nejběžnější činností je právě výtvarné tvoření či pohybové aktivity.
Výtvarné tvoření
Pohybové aktivity
Ve čtvrt na deset nás čeká svačinka a po ní venkovní pobyt. Pokud je hezky, pospícháme na zahradu, pokud nám počasí moc nepřeje, vydáme se na procházku do okolí. Děti poznávají prostředí, v němž žijí, učí se dodržovat pravidla pro chůzi v ulicích a získávají nové zkušenosti, o nichž si po procházce povídáme.
V rámci dopolední řízené činnosti probíhá také individuální výuka: učitelka, asistentka či paní logopedka připraví pro předškolní děti několikaminutový individuální program rozvíjející každou ze vzdělávacích oblastí stanovenou v RVP PV.
Procházka do přírody či v ulicích
Po procházce se vracíme na oběd a pak už jdou některé děti domů, jiné se připraví na odpočívání. Po odpolední svačince následuje volná hra spojená s řízenou činností stejně jako ráno po příchodu do školky. Děti se rozchází domů mezi 16. a 17. hodinou.